Stilla vara ingen Vicktoria *grr*

Jag är handikappad! Jag har dödligt ont i foten fortfarande! Det 3veckor på kryckor nu
och mina händer värker likamycket som foten.
Och när jag går så värker de faktiskt mycket mer!

Under påverkan av starka värktabletter kan jag numera sätta ner foten.
Jag kan inte stå med tyngd på den men det gör att jag får lite mer balans och orkar stå upp
lite längre innan det friska benet börjar tröttna.

Igår spenderade jag dagen med att bada ödlan, städa terrarium och göra potatisgratänger.
Lovat pappa att han ska få frysen full med min lättare potatisgratäng.
Önskar någon recept delar jag givetvis med mig. 
Min pappa har en kärlek till allt som är onyttigt o väldigt kaloririkt så när han gillar något
som kan anses som ganska nyttigt (den är gjord med mjölk och toppad med lite 10-13%ig
light ostoch innehåller även grönsaker och champinjoner)
Ja då får man passa på o göra mycket så den kan konkurera ut de där äckliga frysta
pommes jag hittade i frysen senast. (han gillar även alla slags delikatesser så helt ute
o cyklar är han inte, men ibland undrar jag hur man kan ha så tvetydig smak hehe)

Alla dessa sysslor tar för övrigt väldigt lång tid för mig att göra eftersom jag
balanserar mestadels på ett ben och att gå mellan kylen och kökslådan på andra
sidan köket är klart mer omständigt än vanligt.

Mamma och pappa får handla åt mig eftersom jag inte kan bära hem sakerna själv
och knappt ta mig till affären. (om de vore på liv o död kanske *skratt*)

Just nu önskar sig ödlan Coctailtomater.
Andra önskningar är : Mjölk, pumpernickel och äpplen

Måste också skriva ett TACK till min fina pappa som kom och överraskade mig med mitt
favoritknäcke som är jättesvårt att få tag i. Gränna GI-knäcke! The best knäcke a girl can get!
Han bjöd mig även på middag ute på värmdö.

Jsg tog firren(till hö). Såsen i skålen behövdes verkligen inte då det var långt mer än tillräckligt med det som redan var, så den lät jag bli. Gott var det iaf även om jag skulle rekomendera köket att dra ner ett snäpp på grädde/smör i rätterna.


  Bullandö Marina Restaurangen 2009

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0