SVIN(influensa)ONT? Jag har Svininfluensa i armen!

Jag kanske ska börja med att berätta att jag är lite känslig för vaccin. Jag känner av det mer än många andra.

Men vad är de som gör så ont i det?
I somras vaccinerades jag mot TBE (fästing) och hela armen hängde som en livlös "sak" under en hel dag. Axeln satt inte kvar där den skulle utan lutade som o man böjer sig frammåt/nedåt efter något.

Nu jag har SVIN(influensa)Ont i armen, typ m.deltoideus. Muskeln känns öm och jag kan inte lyfta armen /handen ovanför huvud höjd. Inget man inte kan stå ut med men jag lär sova på den andra armen inatt.

Man bör alltså inte planera in något arm/axel pass på gymmet samma dag som man vaccinerar sig!
Det gjorde inte ont de första timmarna efter. Sen börja jag få lätt illamående som dock försvann
efter ca 2timmar (behöver inte ha vart vaccinet) och sen ca 3h senare börjar de göra lite ont i muskeln där.
Om man tar den sent på dagen kanske man kan "sova bort den" annars kan man istället få svårt att sova, iaf på ena sidan.

Happy Vaccination!!
// Vicktoria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0