Te o Tidning ersätter dagens träning

Bästa te-muggen någonsin., Jag har 3st (gav en till isabelle, o har en hos pappa)
Royal Caribbean muggen som ger en refill av valfri läsk på båtarna funkar dock minst lika bra för varma drycker
och fungerar lite som termos. En av mina saker jag inte kan leva utan på jobbet är denna termo-mugg. Den blir skönt ljum-varm på utsidan att värma händerna på.

Nu ska vi se om ja får dricka te...vattnet känns fortfarande inte som de sjunkit ner men nått ska man väll ha i sig o vätska är de enda jag kan tänka mig.  Jag som ville träna idag =/
Nån vänlig själ som kan dra av ett benpass och 30min cardio åt mig?




Uppdatering: 14.30
Och eftersom jag fick frågan: NEJ Jag är INTE på smällen heller!  Då var det sagt. Jag är lika ogravid o singel som vanligt!

Och nu ska jag göra nån omelett grej o försöka äta nått, in i duschen o ringa pappa som ska köra mi till farmor.

Uppdatering: 15.30
Har tagit fram en macka ur frysen och duschat. Omeletten blev av 1st äggvita, 1skriva hamburgerkött(påläggs) purjolök
babytomater salt och peppar. En liten rackare ligger sen nästan 1h i köket och väntar på mig nu. Det luktar gott..men jag är inte riktigt redo än...de vänder sig lite i magen. brr..men jag har ätit 4minitomater undertiden iaf. Börjar bli bättre. Nu ska ja packa ihop mina saker och gå ut till bilen (mackan med miniomeletten får följa med) för nu bär det av till farmor!

Uppdatering: 01.12
Skickade ner mackan i folie och ner i väskan o kom med mycket pushande från pappsen iväg 1timma senare än vad som var tänkt. Det gick inte innan jag måde så galet illa o åka bil då är inte helt mysigt.  Men iväg kom vi, och farmor vart Jätteglad. Stackars lilla farmor har blivit så liten och ynklig att jag inte känner igen henne, Den runda goa översociala gumman hon alltid har vart är så smal, tanig o ynklig =( Men ibland säger hon saker som får mig att le. Någonstanns i hennes misserabla värld lyckas hon klämma fram små meningar som får mig att vilja bli som henne. Jag ser upp till hennes possitiva syn på livet. Och då är hon ändå otalt blind! Allt är svart och mörkt. Svårt att föreställa sig.
Jag matar henne med dagens middag vilket känns svårt då det är mat jag aldrig skulle äta själv. Det var pastaskruvar med någon gryning geggig köttfärsås. Hon påpekar efter varje tugga att maten är äcklig men ge mig en tugga till så det är över fort! När vi är klara tackar hon för maten 10gånger och påpekar iaf hälften så många ggr att den faktiskt inte var god alls!! Men tack ändå!

Är det sarkasm jag ser i gumman? =) Jag känner på något sätt igen det där från mig själv...jag anar att det är genetiskt.
Sen gav jag henne hembakade chokladmuffins med lite grädde  o kaffe till och de slank minsan ner och hon tackade och var så glad så. Lämnade såklart kvar en hel burk så borde hon inte tyna bort helt just den här veckan iaf.

Efter farmor besöket ville pappa fixa något i båten och jag måde för illa för att protestera. Jag behövde ju bara sitta snällt i bilen. Så vi åkte ända ut till Bullandö längst ut på värmdö och medans pappa grejade med epoxy o spacklade nån spricka låg jag iklädd 3dubbla mjukisdressar som en död säl på däcket i kvällsolen o halvsov.

På hemvägen vart de Thai takeaway från sjöstaden och jag åt ett par tuggor och det var supergott men ett par tuggor var allt som gick ner innan illamåendet gjorde sig påminnt. (jo..mackan..ja åt 3 tuggor på den med 3babytomater så det var dags för ett nytt försök ändå) 

Gjorde ett till försök nu på kvällen och det blev en äppelbit och en riskaka o nu dricker jag te.
Dagens totala intag är alltså 3tuggor macka 3minitomat 4tuggor thaimat äppelbit och riskaka.
Jag är förvisso inte direkt känd för att vara stor i maten för de är ja inte men de här var kanske lite väääl va.
Imorgon får de bli gröt och träning för ja ska INTE må illa när jag vaknar *har jag bestämmt*

Nu ska jag dricka upp mitt te o sen sova. Fryser som en tropisk ödla på antarktis så måste bädda ner mig ordentligt.
Hoppas vi får lite sol imorgon och vaknar pigga o friska allihoppa!!
Kramisar från Må-illa monstret Vickis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0