Spikmatta söt lila vass - pryl

Har vart nyfiken förr, men den sjukhus gröna o orangea färgerna de kommer i
verkar avskräckande på mig. Nu fanns det dock en ny i lila.


Som ni vet lider jag ofta av brutal ryggvärk eftersom min rygg o höft vrider snett uppåt neråt höger vänster.
Kiropraktorn biter inte på den (nej de gör han faktiskt inte ;)  haha o inget tycks funka men kampen fortsätter.
Igår gjorde det så ont så jag hade tårar i ögonen =/

Idag har jag nästan tårar i ögonen av min nyss inhandlade kompis SPIKMATTAN.
Har läst mycket bra om den på nätet så nu är det upp till bevis.

Min kropp är just nu så röd att en brandbil framstår som BLEK! Men..."jag är riktigt het" ;)
det är sant! Min hud kokar nästan!

Första turen på mattan är avklarad och trots smärtan avtar den faktiskt efter en stund
men det var riktigt jobbigt i början! Vi får se om de ger nått.


Ikväll blir det middag ute o efter får vi se vad som händer.
Trevlig helg!! // Vicktoria

Kommentarer
Postat av: Jennie

Måste erkänna färg att jag faktiskt är inne och läser då och då. =)

Spikmatta är grymt! Hjälper en att slappna av om inte annat.



Jag har samma ryggproblem, och har oxå världens bästa chiropraktor. Så vill du ha hennes nummer är det bara säga till.

2009-05-20 @ 17:24:38
Postat av: Jonathan Cox

Och om inte annat så kan du bli cirkusartist, ligga på spikmattor, gå på glødande kol, svælja hela kockosnøtter... :P



Hoppas verkligen att det hjælper før dig, førstår frustrationen du måste kænna... Tænkte sjælv bestælla en djupverkande ultraljudsmaskin från Tyskland, ingen vetenskaplig dokumenterad effekt men efter ett tag ær man villig att testa allt. Idag ska jag ta en fika i soliga Oslo och ikvæll blir det Stockholm.



Ha en fin dag! Kramar Jonathan

2009-05-21 @ 12:47:25
Postat av: Vicktoria Ågren

Jennie:

Jasså du är här o tjuvläser ;) Jag läste din förrut men tror du kanske har bytt lösenord till den??



Ja vi har juh alltid haft samma ont överallt du och jag, vad gjorde när vi va små egentligen, för att bli så skraltiga som vuxna? haha



Vart har du din chiropraktor nån stanns?

Jag går hos mammas just nu. Hna klara av henne på första besöket, till mig mumlade han typ "hopplöst fall" vad i hela fridens namn har du gjort människa? (sen ja krascha ferrari vart de inte precis bättre i ryggen o höften)



Skicka gärna över nr, skadar ju inte att prova. O gärna lösen till din blogg oxå ;)



Puss o kraam

2009-05-21 @ 14:50:22
URL: http://www.vicktoria.com
Postat av: Vicktoria Ågren

Jonathan: Haha tror inte de där med glödande kol och svälja hela kokosnötter riktigt är nått för mig ;)



Ultraljud kan ju värma inne i kroppen så det kan säkert funka på ömmande muskler/leder.

Det kommer till en punkt när man är berädd att prova vad som hellst.



Hoppas du får en bra resa hit till stockholm så kanske vi stöter på varandra i helgen =)

Kram kram!

2009-05-21 @ 14:54:43
URL: http://www.vicktoria.com
Postat av: Vicktoria Ågren

Appropå smygläsare..är jag fortfarande nyfiken på vilka de resterande 50 pers, som dagligen läser min blogg är? Här har vi 2 som iaf erkänner skratt



Det är jobbigt att vara nyfiken av sig hihi



2009-05-21 @ 14:57:29
URL: http://www.vicktoria.com
Postat av: Jennie

Hon finns både i Täby och Gärdet. Susanne Alheuizen (nån sån stavning) 08 511 709 40. Hälsa från mig!



jag har det otroliga påhittiga jennie, jennie. =)

Men den uppdateras knappast nånting just nu. Livet suger rätt igenom så jag orkar inte skriva av mig ens.

2009-05-25 @ 15:06:33
Postat av: Lillasyster

Mycket finare färg på den än den där fula vi såg i skrapan haha...

Har det hjäpt nåt då? Hur mår ryggen hjärtat?



Puss

2009-05-26 @ 00:22:04
Postat av: Vicktoria Ågren

Lillasyster Isabelle: Ja gummam de var färgen som gjorde att jag drog mig för att köpa den. Sjukhus grön. Påminner om gammal vårdavdelning med galonliknande överdrag på britsarna haha..brrr..



Jag har inte legat på den på ett tag nu. Tappade suget när ja måde illa och idag har jag inte vart hemma på hela dagen. Imorgon kanske, hehe,



Saknar dig gummsis, vi får ses snart igen! Pussis

2009-05-26 @ 01:22:51
URL: http://www.vicktoria.com
Postat av: Johan

Hej!

Låter spännande med spikmatta o tänkte köpa en till en kompist men vill just ha tag i den lila du köpt och inte de vanliga gröna eller orange. Får man fråga var du hittade din?



Johan

2009-06-05 @ 13:24:15
Postat av: Vicktoria Ågren

Johan:

Hejhej!

Spikmattan köpte jag i "LIFE" - hälsokost affär. Min är köpt i Ringen Centrum och igår köpte även min mamma som provat min matta, sin egen i Life- vällingby.

Jag tror att man kan köpta den på nätet också. Titta in på denna adress: http://www.yantramattan.se/



// Vicktoria

2009-06-06 @ 14:18:53
URL: http://www.vicktoria.com
Postat av: bibbio

Ääälskar min spikmatta!!! Jag använder den varje dag för ryggens skull -och det hjälper.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0