Bullandö Marina, Scampi och båtfix


Restaurangen på Bullandö Marina är toppen. Det är mysigt och fint, personalen är trevlig och serveringen smakfull.
Enda minus jag kan komma på är egentligen att vissa rätter fullkomligt badar i  fett.
Det enda vettiga lite hälsosamma, man kan komma undan med är Salladen utan dressing. För OM man får dressingen i sin sallad kan det relutera i mer dressing än sallad. .

Det bör dock poängteras att salladen är riktigt god utan dressingen!, de KAN konsten med god mat det behövs bara ett par lättare alternativ eller en lättare hand med grädde/olja/smör.

Maten hade kunnat vara Gudomliga festmåltider lagat utan måttot " Ju mer dränkt i fett desto bättre/godare". Rätt tillagade råvaror smakar förträffligt och med en liten "touch" av smör lr grädde kan smaken förhöjas och bli mer angenäm men i vissa rätter blir "touchen" mer som en örfil. (förlåt!, Jag älskar att sitta på uteserveringen och mysa och ni är så trevliga som jobbar där, men det måste sägas!)

Det här stället har jättegod mat och rekomenderas verkligen! Men det är svårt att ungå mängderna fett som är involverade i matlagningen i flertalet rätter. Du lämnar aldrig stället hungrig för visso och kan nästan rulla därifrån efter en måltid. Sen är smaken kanske olika på vilken slags mättnad man önskar =)

Jag är uppväxt på marinan, more or less. Vi har haft båt där i 19år. Uteserveringen är Suverän men matkriter som man är kan jag inte låta bli att tycka att det är tråkigt att den fina maten ibland levereras ut  under ett lager lr rejält inbäddad i fett så att man nästan missar smakerna av maten för att grädd o smör smakerna tar över. Jag vill inte gärna kritisera ett ställe jag tycker så bra om men om maten måste vara så otroligt fet, kanske det är dags för några lättare alternativ på menyn. Potentialen är STOR men behovet är även Stort , av en liten justerering!

Idag blir det båtfix åter igen! Hoppas det blir lite varmare idag.
// Vicktoria

Kommentarer
Postat av: Jonathan Cox

Känner igen mig så väl, speciellt när man äter ute runt medelhavet... Oavsett vad man beställer så simmar det i fett. Tar man vad man tror är en fräsch pasta så inser man när man har ätit upp att margarinsoppa ingick i priset som efterrätt... :P



Tyvärr säger det väl mer om folk som äter där och faktiskt vill ha det så... :/ God natt Vichy!

2009-05-15 @ 23:08:43
Postat av: Vicktoria Ågren

Jag gillar medelhavsmat men ibland går det över styr, Jag vill alltid ha på olja o sånt själv lr skippa den helt. I grekland kan man få 2dl olja på sin sallad och det funkar inte riktigt för mig.



Vad kul att du läser och komenterar =))



// Proteinshaken

2009-05-16 @ 02:00:06
URL: http://www.vicktoria.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0