Morgonpromenad med GOODIE-kartongen =))


Under tisdagens morgonpromenad passade jag på att hämta upp mitt paket från www.fitnessdirekt.se
Slank även in på Ica och fånga in en låda jordgubbar och en Sharonfrukt. Bägge är mina Favvosar!



Pulverburken, HY-pro och Ripped hade jag beställt, resten fick jag på köpet =)
Himla trevlig kille han på Fitnessdirekt. Inte bara för diverse goodies utan han var de
i telefon också! Och snabbt gick de trots "standard"frakten,
Beställde på fredag och fick smsavin på måndagen.
Här kan jag tänka mig att beställa fler ggr. *Rekomenderas*



Hy-pro finns i massor med olika goda smaker och man kan göra proteinpuddig av den.
Som chokladpuddig med proteinpulver och alltså nyttigare och snabbare än orginalrecepten!

Tack www.fitnessdirekt.se !!

// Vicktoria

Kommentarer
Postat av: Jonathan Cox

Finns inget bættre æn att packa upp en låda med en massa træningsprylar som man har bestællt! Haha lyckotjej! ;) Hy-pro ær det ett vanligt proteinpulver?



FYI ær physalis, mango och jordgubbar mina favoritfrukter, japp fukter før jordgubbar ræknas som skenfrukt... :P

2009-05-27 @ 14:11:06
Postat av: Vicktoria Ågren

Hy-pro är ett kasein-protein istället för vassle. Mjölkprotein är 80%kasein och 20%vassle.

Kasein anser man tas upp sakta av kroppen och används ofta som Natt/kvälls-protein medans vassle är snabbare och ofta används som "dagprotein"

Vassle stimulerar muskelbildning medans kasein mer "behåller" alltså hindrar nedbrydning av muskelmassa.



Vassle håller sig flytande. Kasein blir tjockt (beroende på hur mycket vatten man har funkar det ungefär som grädde) När du blandar det med vatten flyter det. Vispar lr skakar du så får du chokladpuddig (om de är chokladsmak då) Blir ungefär som hårdvispad grädde lr just chokladpuddig.



Frukt och bär är så himelskt gott och nyttigt på köpet. love it

2009-05-27 @ 18:00:02
URL: http://www.vicktoria.com
Postat av: Vicktoria Ågren

Kasein är enligt min åsikt sjukt mättande. Jag blir supermätt redan efter några få skedar "pudding"

Pudding får man till genom att vispa. Jag använder en ballongvisp som jag ersätter staven med på min mixer. 1 minuts vispande på turbo, o den är klar =)

2009-05-27 @ 18:06:56
URL: http://www.vicktoria.com
Postat av: Ebba

LYX :D Hy-pro är så himla gott! Love citron-kvarg.

2009-05-27 @ 21:12:34
URL: http://ebbastraningsblogg.blogspot.com
Postat av: Vicktoria Ågren

Jonathan: Hy-pro är en blandning av 4 proteinkomponenter.



"Vanligt" proteinpulver är väll oftast vassle.

Kasein brukar användas som "långsamt protein eller nattprotein" Kasein kan man även göra "chokladpudding" av. Eller Vaniljpudding eller vad de nu är för smak man har =)



2009-06-08 @ 15:53:50
URL: http://www.vicktoria.com
Postat av: Calina E

Hej tjejen!

Superfin blogg du har. Hur smakade barsen?

Var de goda?



/Calina

2009-06-09 @ 10:24:00
Postat av: Vicktoria Ågren

Ebba: Ja det är gott de. Jag gillar inte citron men de andra verkar goda.



Calina: Efter att ha smakat ena Protein Bar:en (den stora på bilden) som jag fick med i mitt kitt i smaken "chocko nuss" vill jag gärna ha HY-Pro 85an i den smaken. Även nyfiken på Vitchoklad smaken. Haha vilken gottegris man är. på 3dje plats en jordgubb.



HY-Pro proteinbar i smak "Chocko Nuss" rekomenderas!

Den var super god. Den lilla energibaren i Cocos smak, gick inte rikigt hem hos mig men den smakar kokos, inga direkta konstigheter, bara...kokos =)



Chocko Nuss var grym! Jag vill ha mer smask

2009-06-09 @ 10:26:04
URL: http://www.vicktoria.com
Postat av: Vicktoria Ågren

Fick frågan på annat håll hur man får Hy-Pro till pudding. Kassein är lättast att göra pudding av men hy-pro går även det med lite anstängning. Man mixar/vispar med miskerstax/ballongvisp och för fast konsistens använder man snabbgelatinpulver som man mixar i. Så enkelt är det. =)

2009-06-09 @ 11:04:11
URL: http://www.vicktoria.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0