Sydamerika, Januari 2009 (1 månad ) - Chile Argentina och Uruguay

Tänkte passa på att berätta lite om min Sydamerika resa. Som några av er vet var jag på rundresa i Sydamerika hela januari. Vi åkte runt i både småstäder och storstäder, såg pingviner, sjölejon, & sälar, allt från Isflak och glaciärer till Vackra badstränder, sol och vår Penthouse lgh med takterass och BBQ under stjärnklar himmel. En helt otrolig resa, om än liiite för lite sol o lite för mycket isflak (om jag ska ha något litet att klaga på, soldyrkare som man är.)

Bilderna är klickbara för större bilder. Här kommer min resa i resemålens ordning:
1. Valparaiso, Chile
2. Radience of the Seas (Royal Caribbean) -

Efter 30minuter stillastående i rutin övning började övertrött Vicktoria (knäpp o rastlös som jag är) skutta upp och ner och ha flytvästbrottning med pappa. Dvs stoppa in armarna innanför västen och puckla på med "magen" allt man kan *skratt* Jag vet...jag är knäpp men jag kan inte rå för det och han puckla tillbaka så han är nog lika knäpp, vi vet vart det kommer ifrån ;)
3. Puerto Montt, Chile 
Kycklingfötter, ost o fisk utan kyldiskar, marknad o konstigt men skönt väder.                                                 
4. Punta Arenas, Chile
En väder-resa utöver det vanliga. Dagen börjar med vinterjacka o halsduk och avslutas i kjol o linne på soldäck. Här kollade vi in butiker och fika på ett "Choklad café". Jättemysigt. På kvällen var det Show och party.
5. Ushuaia, Argentina
Pinguins i massooor, Bomberos är brandbilens logga
6. Kap Horn, Chile
Har bilder om någon önskar se mer, men det är mer en upplevelse än en plats tycker jag.
7. Puerto Madryn, Argentina 
Hängde mest i "Fitnessbaren" som bestod av proteinshakes. Formal night samt Brazilian Night party vid poolen.
BBQ o jätte -nattbuffé under stjärnklar himmel på däcket.
8. Punta del Este, Uruguay
Sydamerikas svar på St.Tropez.  Fitness staden nr 1! Tant Agda 95 kommer jogga förbi dig varje morgon! Varenda människa i den här staden är extremt vältränad och alla GÅR om de ska någonstanns, oavsett hur långt det är. 
Annars går de mest runt med termosar och dricker Yerba Mate. Jag måste säga att jag gillar verkligen Uruguay.
Detta vart mitt favoritland på resan och staden framförallt.
9. Monte Video, Uruguay 
Jag har bara en sak att säga. Får du chansen att prova röda viner från Fernando Deicas vingård Juanico strax utanför Montevideo, GÖR DET! Jag dricker personligen BARA vitt vin....eller g j o r d e fram till besöket här. Jag drack upp varenda liten droppe jag kom över, med NÖJE. Det var fantastiska viner!! Rekomenderas!!
10. En luring! 
Nej jag vill bara säga att det fanns ett fint gym i fören av båten med fönster från golv till tak där jag faktiskt tränade varje morgon! 

 1. Valparaiso        2. Båten                 3. Puerto Montt      4. Punta arenas     5. Ushuaia
.   ,
6. Kap Horn           7. Puerto Madryn   8. PuntaDelEste    9.Montevideo
   

Uruguay var roligaste landet, Sjölejonen var läskiga enormt STORA o luktade illa, pingviner är grymt coola och visste du att sälar kan hoppa? (se bild nr 8)  Vingården Juanico.....glömmer jag aldrig!

Kärlek till Uruguay // Vicktoria


Kommentarer
Postat av: Carmen

Ser verkligen jätte härligt ut Nickiz! :D Vill också till solen! :D Kram kram

2009-03-08 @ 16:59:14
URL: http://thevolup.blogg.se/
Postat av: Jenny Svensson

Åh vilka fina bilder!! Vilken äventyrsresa, o gullis sälar och sjölejon på bilderna. Vinet på vingården vill ja också smaka! Nuuu! haha

2009-03-08 @ 23:25:14
Postat av: Laxrom

Huh! Själv drar man till Kiruna om några timmar. Lite kontrast från bilderna de dina må jag säga.

2009-03-10 @ 03:14:13
URL: http://laxrom.se
Postat av: Vicktoria

Här behöver man inte åka någonstanns. I stockholm varknar man upp till snöstorm dagen till ära. Det är snart en decimeter och jag som skulle GÅ till stan idag o hämta min telefon som vart på lagning...tror INTE de länge hehe..brrr // Miss Froozen

2009-03-10 @ 10:06:23
URL: http://www.vicktoria.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0