Sjukligt frusen alá medfött termostatfel?

 
Idag vill min frusenhet inte gå över alls. Jag håller på att bli tokig. Efter morgonpromenaden började det.

När jag fryser så kommer det ofta INNIFRÅN alltså det känns bokstavligt talat som från
B E N M Ä R G E N! Och jag fryser inte bara om händer, fötter o nosen. Icke,
jag fryser om ALLT Ryggen låren magen armar ben bröst, ja ALLT!
Jag önskar inte min värsta fiende att leva med sådanhär frusenhet. =/

Jag hoppar upp o ner, (ser helt galen ut) dricker te, dricker mer te, äter thaimat med så
mycket chili så ögonen tåras och tungan domnar.
Jag har fleecetröja halsdukar benvärmare, dubbla strumpor
och varma tofflor och ändå....FRYSER! Brutalt!

Jag tror det började när jag var 13år ungefär...mitt första minne var..GOTLAND
Värmerekord, människor på gatorna i bikini. Jag i svarta jeans o svart tjocktröja (munkis)och frös så ja skaka.

Det händer faktiskt att jag inte ens blir varm på gymmet...utan att jag tränar o springer
allt vad ja kan men fryser ändå.  Jag vet inte VARFÖR jag fryser så fruktansvärt mycket jämt,
men en sak är säker.,.DET ÄR INTE KUL! Och det är nästintill omöjligt att bli varm. =/

Jag blir dessutom aningens handikappad när jag fryser då jag blir stel som en pinne och knappt
vågar/kan/orkar röra på mig...brrr. Märkligt nog är båda mina föräldrar extremt varmblodiga.
Mamma går i kjol o linnen på vintern (ja men jacka om hon går ut förståss)
och pappa har alltid vart varm han oxå...så varför är JAG då I S K A L L?
jag borde vara en levande liten infravärme!

Efter en varm dusch, skuttande, varm mat, varm dryck och varma kläder ska ja bege mig till gymmet
och bli VARM på riktigt. Om jag fryser efter träningen......får ja leta upp en bastu!

Det här inlägget vart kanske inte sååå possitivt men Vickis gillar verkligen inte kyla!
Ett par grader till så ska ja sluta gnälla *skratt* Det är iaf blå himmel och solsken ute!
Ha en bra dag och hoppas för guds skull att ni är varmare än mig!!!

// Vicktoria, av många även kallad "Miss Ice" ( Jag har fakiskt skrämt en hel del människor med min isande kyla..
och framförallt mig själv!! När jag ligger o sover på nätterna försöker jag ibland "värma mig, på mig själv",
resultatet? JO jag vaknar med vilt uppspärrade ögon o tror att nån häller isbitar på mig!)

Uppföljning:
Redan när jag började varva ner på gymmet kände jag tyvärr hur kall jag blev..isande..
så det blir ett varmt BAD nu efter tränngen. Sen ska ja möta mamma för Modevisning,  vin-mingel
och sen Middag på en Grekrestaurang.

Snart vänder det..snart är jag gladare..snaaart, jag vågar faktiskt  LOVA att min fightingspirit kommer tillbaka. 
Vänta bara..

Over and out //  Vicktoria aka Miss Ice

Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Gumman du kommer bli varm när det är sommar om ens då.. Det ligger i släkten.. Jag är likadan.. Folk badar då har jag på mig längbyxor med långtröja oftast iaf i sverige och ibland i grekland med tillochmed HAHA

Pussis med massa kärlek från lilla mig som fryser ihjäl jag med hihi

2009-03-29 @ 23:26:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0