Vem har tappat sin KATT? Den bor på min terrass!




Svart liten kissekatt med klargröna ögon står och skriker utanför min dörr.
Den har sprungit här då o då i 1-2månader. Träffar ja på den ute hoppar den fram o ska stryka sig
runt benen så jag knappt kan gå. Vems katt är det här? Den har ingen synbar märkning!

Jag är allergisk mot katter så jag kan varken kela lr låta den hoppa upp i knät på mig ,som den vill.
Den tar ofta ena solstolen på terassen såjag kan knappt gå ut där för så fort ja öppnar ska den in
eller hoppa på mig o stryka sig runt mig. Vill den bara kela? varför skriker den så? Vill den ha mat?
Vad äter en katt? Men då blir ja väll aldrig av med den? Vad göra?

Kommentarer
Postat av: Jonathan Cox

Haha så søt!



Klart den vill gosa med dig, du ær ju mysflickan NUMERO UNO! :D



PS. Har du inte sett Rasmus på luffen? Potatis och Sill ær det enda små kattungar æter... :P



Kram J

2009-07-07 @ 11:12:29
Postat av: 2two

haha Vicktoria.. Jag tycker du ska släppa in katten och lida lite. Stackaren vill inte vara ute i det dåliga vädret :/ Förstår honom :(

2009-07-08 @ 03:51:13
URL: http://kassim.blogg.se/
Postat av: Vicktoria Ågren

Jonathan: Jag gillar varken sill eller katt. Båda får vänligen hålla sig på avstånd. Jag är dock bara allergisk mot katten. Rasmus på luffen.,.hmm näe har nog faktiskt inte sett de. Jag tycker mig ana att det är ett barnprogram? Jag missade flertalet sådanna och kollade på Kinesiska ditos o missade de svenska.

2009-07-08 @ 11:38:49
URL: http://www.vicktoria.com
Postat av: Vicktoria Ågren

2two: Jag är ju allergisk...dessutom hårar han ner mina stolsdynor på uteplatsen. Mina dynor har ett lager med allergipäls på sig. Dessutom BET han mig i foten häromdagen! Han går mellan mina fötter när ja går ut på gården o när ja försöker schasa bort han så biter han mig i fötterna! Sen är de en liten fight för att jag ska komma in igen och inte han!

Vädrade imorse o hörde plötsligt ett "MJAOOO" under min säng!

Orkar inte sitta ute för ja blir påhoppad av katten som ska upp i ansiktet på mig. ska ladda en vattenflaska har ja fått som råd...spraya lite. Han försökte komma in till grannen oxå men hon var duktigare på att fräsa iväg han än vad jag är. Jag är en sån mes! Men vill inte va dum mot den, =/

2009-07-08 @ 11:43:27
URL: http://www.vicktoria.com
Postat av: Jonathan Cox

Haha Søtis! Du ær alldeles før snæll! :) Ett bra tips, hæll bensin på han, det har jag hørt att katter inte gillar... ;) Hehe nejdå vatten funkar bra, annars finns det en doftspray i djuraffærer som katter hatar men vi inte kænner... :)



Kram J

2009-07-09 @ 15:33:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0