Helgen hittils, Nobel Champange, hummer, rysk kaviar, gåslever, löjrom

Man skulle kunna säga att jag ätit mig igenom helgen *skratt*

I Fredags vart det huxflux släkt middag hos mamma. Ungsgratinerad fläskfile med ris och en god sallad. Till efterätt vart det Gotlänsk saffranspannkaka med Grädde och sylt. Mitt i allt ställde jag mig och bakade chokladbiskvier till farfars 90års dag. (han älskar dem) Man gör botten, in i ugnen, svalna, fyllning, frysas 1h och topping. Lite senare kom Fredrik förbi och sen gick vi hem till honom (han bor granne med mamma).
På morgonen sprang jag tillbaka till mammsen som efter lite shopping körde mig till farfar.

Hos 90åriga Farfar bjöds det på Nobel Champangen, hummer, rysk kaviar, gårlever, löjrom, lam/får fiol, lax, ostbricka och födelsedagstårta. Efter 7 timmars firande (och snöande) var det dags att åka hem i snövädret.
Lite mysigt faktiskt!

Imorgon måste jag leta fram min kamera som jag tror att jag stoppat i en strumpa, laggt i en påse som jag möblerade in i förrådet. Duktigt va? ;)

Over and out // Vickis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0