Smögen - Höllviken (skåne) *Bilkraasch*



Ja resan ner från smögen var inte händelselös.
Vi kör av mot oslo istället för mot malmö och i vänsterfilen kör vi mot första bästa avfart
att svänga in på E6an mot malmö istället, avfarten är dock en bra bit bort.

Plötsligt från ingenstanns kommer en Beige Saab körandes rakt emot oss. I vår vänster fil! 
Om vi haft en bil i högerfilen bredvid oss hade vi smällt i 120km/h frontalkrock med denna bil.
Som tur var han vi svänga undan men ett par bilar efter oss var de inte lika lyckligt lottade.

Jag ringde polisen och berättade att vi mött en bil på E6 motorvägen och de skulle skicka ut någon.
Vi svängde in vid nästa avfart eftersom vi skulle mot Malmö och åkte då tillbaka mot
 "dåren som körde mot trafiken"   När vi kör förbi har flertalet poliser och ambulaser anlänt platsen
så de var snabba ut kan man säga. En bil bakom oss hade inte haft lika tur som oss o hunnit se
bilen som färdades rakt emot honom i god tid så de hade smällt.
Det såg inte så jättefarligt ut och jag tror alla kom undan med livet i behåll men jag vet inte säkert.

Ett par mil längre bort kungsbacka kanske det heter, så var det en lastbil som hade kört av vägen i diket.

Förra året när vi var i smögen så var det en personbil och en Buss som hade frontalkrockat på en smal väg.

Att dömma av personbilen(står lastad på bärgningsbilen) utseende var det
ingen som klarade sig levande ut ur det där vraket. Jag hörde aldrig hur det gick.
Men jisses vad mosad den var =/

Man får vara glad om man kommer fram med livet i behåll. Och det gorde vi.
Därremot kom 3dje gången gillt händelsen när vi anlände huset.
INGET vatten. Ledningen avgrävd. Jippie...




Kommentarer
Postat av: Cissi

Men HJÄLP det är ju inte varje dag man möter någon på motorvägen. Det måste vart superläskigt! Jag skulle inte kunnat köra vidare efter.

2009-08-27 @ 14:39:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0