Träningsnarkoman? Ätstörning? Eller kanske Soffpotatis?

Sjukling
Jag har jag legat hemma och vart sjuk (förkyld) hela dagen och jag måste säga att det likom kryper i kroppen på mig. Jag är inte van att vara stilla såhär mycket och att vilja göra saker, ha ideér men såfort jag rör mig blir jag trött, febrig och framförallt börjar jag hosta. Men jag hoppas hoooppas det blir bättre snart.





"Generation Fett"  på TV 3 Onsdagar 22.00 
Har  blivit en ny favorit hos mig och jag kryper obligatoriskt upp i soffan framför min "lilla" tv på nätta 52" med en kopp Te strax innan programmet börjar och sitter i vanlig ordning med hakan nere vid tårna större delen av programmet.....j
ag blir förvånad, häpen..finns det här? är det sant?
Samtidigt som jag fylls av sorg. skräck och framför allt medlidande.  Jag lider med dessa människor som fallit offer för samhällets oförstånd. De hyllar sin skräpmat och F R I T E R A R... ALLT  från gurka och tomat till Snickers och Varmkorv.
Samtidigt som 11 åringar väger 110kg och ingen kan hjälpa dem ur situationen. De är sockerberoende matmissbrukare. Man kan ta bort knark ifrån en knarkare men aldrig ta bort all mat ifrån en matmissbrukae. Svårt! Stackars dessa människor, jag liter med dem. Vill sätta mig på nästa plan o starta hjälp organisationer och ändra lagar när jag ser programmet.

Jag och Mat
Jag har gått igenom många mat-faser i livet och det är först nu jag tror att jag hittat "rätt".
Jag har vart näst intil träningsnarkoman och troligtvis ätit  det mesta i Träningsrelaterade kosttillskott och blandat proteinpulver och äggvitor i typ...Allt!
.
Jag tror faktiskt det var så jag hittade min plats i köket. experimenterandes för att höja proteinvärdet  och noga uträknade näringsvärden för ...ja...allt som kan tillagas och bakas.. strävande för att hitta den perfekta balansen mellan proteinrikt/ nyttigt och gott.

Äntligen Hemma
Rent matmässigt så har jag nog äntligen hittat "hem" och min egen balans mellan gott och nyttigt . 
En gnutta freak och en gnutta livsnjutare där både frukt, fullkorn och choklad har sin givna plats.

Jag är ett Äpple! ( - du är vad du äter!)
Jag älskar hälsosam mat men kan även njuta min chokladbit eller muffins nuförtiden, utan att kalkylera sönder dess innehåll.

För att följa upp rubriken kan jag även förtydliga att SOFFPOTATIS har jag då aldrig vart och
jag har inga planer på att avancera i framtiden!!

God natt!! // Äpplet ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0