Träning, Räksallad och Generation Fett

Räkor. Ruccolasallad, Tomat, Paprika, Avokado, purjolök, ½ kokt ägg + liten brödbit. 
Balsamvinäger, Pressad citron och Havssalt Flingor som smaksättare.




Ikväll har jag vart och tränat och även motionerat min lilla stegräknare till 10.000steg som är det dagliga målet (som inte alltid nås men skam den som ger sig!!!), tog en lång skön dusch hemma, skrubba, tvätta håret & inpackning.
Efter duschen vart det mjukiskläder. filt och räksallad till middag i soffan. Orkade inte sitta vid bordet ens hihi.


Nu sitter jag och dricker Grönt Te med "African Sunset "- smak från "Bönor & Blad" Fruktigt och gott. Tittar även på "Generation Fett" på tv3. Kvinnan i programmet äter 40!!! Bitar Sushi.
..och hennes rekord är 70!

Jag äter 6 bitar, min mamma äter 8. Det är heeeeeelt sjukt!  Jag kan inte äta mer än 6 då mitt blodsocker är väldigt känsligt och faller lätt. Sushi består ju av Ris som är kokat i socker och vinäger, för att ta det kort.  (Jag gillar mest fisken och wasabii. Jag älskar stark mat!

Jag satt hela programmet med hakan nere vid tårna och ett skräckslaget, häpet ansiktsuttryck och uppspärrade ögon när jag såg henne äta.  Jag skulle må sååååå dåligt av det hon gör...jag skulle troligtvis "trilla av pinn" direkt efter en tredjedel av hennes måltid.

Sen kom reklamen för nästa program...nästa Onsdag. Usa´s fetaste stat Missisippi. Reklamen fick mig att inse att jag måste äta middag tidigt på Onsdag för att den inte ska få för sig att komma upp igen. Idag vände de sig lite oroligt i magen under programmet och jag tror att min mage vart riktigt rädd!!

Hoppas bara att hon inte matar sin 1,5åriga dotter så hon blir överviktig redan som barn...man kan bara hålla tummarna!


Kommentarer
Postat av: Eliana

Jag äter oxå 8 bitar sushis...40 är helt tokigt juuu!

2008-10-17 @ 23:12:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0