Spenatsoppa, Träning & "Du är vad du äter" på tv.

Spenatsoppan gjorde jag av fryst spenat, broccoli, morötter, rödlök och purjolök, ett par små färskpotatisar som gömt sig längst in i lådan i kylen...hur "färska" de är kan alltså diskuteras men ni förstår vad jag menar. Och lite grönsaksbuljong,
Sen tog jag fram min absoluta favorit i köket "Dualitt" Stavmixer och mixade till en slät soppa. Kryddade givetvis en del med olika kryddor som jag kände passade. Bland annat några blandningar från Gotlänska Krusmyntagården

Soppan kombineras gärna med ett "Protein" med sälta. Alltså räkor, kyckling, kassler eller kanske slät som den är med en rökt eller gravad bit lax på mackan bredvid.



Gick inte alla 10000 stegen idag ..iaf inte med räknaren på mig...jag glömde den ett par gånger o
vi slutade på 7200 Steg. Körde ett kort styrkepass på gymmet iallafall.

Hur många steg går du per dag? Har du stegräknare?

Kommentarer
Postat av: Eliana

Du får skriva en kokbok så man kan köpa dina recept! Allt ser så himla gott ut och fint upplaggt!

2008-10-17 @ 23:11:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0