Smögens Havsbad

En sensommar tur till Smögen. Hotellet "Smögens Havsbad" är mysigt och omgivningen underbar. Rummet och framförallt Terassen var toppen. Svit 510 är rummet jag rekomenderar. Vid ankomst fanns en liten fruktskål med Frukt och även en del godis samt en flaska "Pinot Noir - Codorniu Cava", Trevligt!
Hotellet har även pool och lite träningspass för den intresserade.
http://www.smogenshavsbad.se/

Naturen omkring är outstanding och man blir nästan lite häpen av hur vacker och mäktig den är. 
Hotellets resturang (frukosten kan ni se i tidigare inlägg) hade en Skaldjursplatau som vi testade på kvällen. Den var fullt duglig (jag klagar inte när det ligger skaldjur på min tallrik).

Pajbiten som kom till var därremot en sorglig historia och ännu sorgligare när jag satte tänderma i den och insåg att den var FRYST, mycket obehagligt. Såserna som kom till smakade "Burksås", färdigköpt alltså. Rekomenderar ändå starkt Smögen som resmål under maj-september. I Slutet av sommaren är de mycket rea i butikerna och man kan göra riktiga Kap.

Lunchen bör man utan tvekan äta nere på kajen på någon av Fisk & Skaldjurs Restaurangerna där.


Jag i Sviten


1. Skaldjur på Kajen (Fastfood blir inte bättre än såhär!) 2. Kajens söta färgglada bodar 3 & 4. Naturbilder


 
   

Har du vart i Smögen? Vilka platser rekomenderar du? Vart äter du hellst i Smögen?

Kommentarer
Postat av: Birgitta Svensson

Underbart fin blogg till att börja med! Jag vart så sugen på Smögen och skaldjur nu att jag ska föreslå för min man att vi ska bila dit nästa sommar. Vi ska på bilsemester. Har du fler tips om man ska ut och bila? Vi bor i uppsala och vill gärna bila neråt..så smögen är utmärkt. Vi tänkte en 6-7 platser.



Ser fram emot flera fina inlägg att läsa.

Nu är det sovdags här!

Från Birgitta

2008-10-17 @ 23:30:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0