Pasta med Jätteräkor & Chevré med pinje o Honung

Som ja tidigare skrev hade jag mamma på middag och hon ringde och sa hon var sugen på pasta,  Så det vart Papardelle med jätteräkor. Slängde även ihop en snabb förrätt när jag ändå var i farten.

Ville prova hur "Chevré Light" funkade..och orginalet är såklart ett snäpp godare(oväntat va?) Lightosten får ändå ett helt godkännt betyg för den som är försiktig med kalorierna. Jag o Mamma klarar inte så mäktig mat så det passade bra med lightosten innan eftersom varmrätten var lite tyngre.

Menyn för kvällen:



Förrätt:
Chevré med Pinjenötter & Honung

Ungsbakad Chevré med pinjenötter och ringlad grekisk blomster honung överst.
 Ruccola och Balsamvinägersirap (Casa di luca)
 (Finns i mataffären, annars lätt att göra själv)

Varmrätt:
Scampi pasta med vin, saffran och parmesan

- Papardelle Pasta (riktigt bred äggpasta) (Casa di luca/Zeta)

  
Såsen:
- Lök
- Vitlök
- Saffran
- Vitt vin
- Paprika Röd
- Paprika pulver
- Jätteräkor
- Musslor ( om man vill! Jag hade inga hemma)
- Soltorkade tomater
- Tomat
- Parmesan ost.
- Salt eller Örtsalt
- Nymailen svartpeppar
- Cayenne peppar
- Nampla (Thailänsk fisksås)
- Lätt Cremé fraiche
- Citron


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0