NK Saluhall & Glögg

Sen bar det av till NKs Saluhall

Jag ville köpa drycken "100% blåbär" (69kr/st på NK) och lite Valhrona Choklad.
(90kr/st för fondu-chokladen)
Köpte 2 nya essenser (2st/50kr) Walnöt och Viol. Har sen tidigare Mandel, päron, pistach och vanilj. Lite kul att experimentera i köket med dessa.

Hittade även GLÖGG i OKTOBER...hallå?? Någon måtta får de va? 
Visste ni förrästen att ICA säljer Lussekatter redan! Oktober!

Nåväl...som det julfreak jag faktiskt är, kunde jag inte låta bli de smaksatta varianterna.
Pappa köpte Hjortron och jag köpte Blåbär- Lingon.
Eftersom jag och pappa senare på kvällen inte kunde "LÅTA BLI" att prova den
 kan jag nu Rekomendera denna!  Gudomlig, i både doft och smak. Sekunden korken öppnades var en fröjd för mitt luktsinne!! Svävade på moln! Den här kommer jag köpa fler gånger! Utan tvekan. Lite "saft:ig" ljummen/kall men ordentligt uppvärmd,  riktigt god!


http://www.dufvenkrooks.se/
Glöggen har en frisk smak av lingon och blåbär med inslag av traditionella julkryddor som ingefära, nejlika och pomerans.

Jag och pappa stannade även på Coffehouse by George och tog en fika på hemvägen. Väl hemma hos mig pratade vi bort ett par timmar innan jag började rota i frysen (skulle handlat mat idag men vart ej så). Hittade hembakat bröd och en hemmagjord soppa så det serverades. Och så avslutade vi somsagt med glöggen..."Men pappa...det kan vi väll inte? i oktober?" Men han övertalade mig och jag kan inte påstå att jag var särskillt svårövertalad ;)

Underbar dag tillsammans med en underbar Pappa =)

Till Pappa: Jag vet att du tjuvläser min blogg ibland pappsen, I love you! och tack för en supertrevlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0