Frukost - Dagens viktigaste mål

Nå?
Hur är det med frukostvanorna?


Personligen är jag ingen frukostmänniska och min mamma fick muta, tigga och be för att jag överhuvudtaget skulle titta på O´boyen på morgonen. Ännu mindre var intresset för mackan.

Med åren har jag dock lärt mig att äta frukost även om jag inte riktigt vill och mest är intresserad av Kaffet.

Det finns dock ett undantag!
Om jag bor på hotell tycks frukostmänniskan i mig vakna till liv. Att gå runt och botanisera i en stor och välutformad frukostbuffe tycker jag är helt underbart.

Hemma består min frukost ofta av följande:

  • Alpro Yofu eller Arla Mild Lätt Yoghurt
  • Frukt & Bär  - Blåbär, hallon, jordgubbar, äpple, päron, fikon, mm
  • Fredrik Paulúns Musli (Blåbär/Vanilj eller Äpple/kanel)
  • Hackade nötter - Mandel, hasselnöt, cashewnötter.
  • Eventuellt strös lite lin & psylliumfrön överst.
  • Kaffe med mjölk

Alternativ:

  •  "Risifrutti" - då tar bort müslin (från ovanstående) och lägger i Cottagecheese/ Keso eller eventuellt Dinkelris (tro det eller ej men det är jättegott!) 
  • Hembakt bröd - Med keso, skinka och tomat  är en snabb favorit. (prova även avocado på mackan, grymt gott)
Så kära läsare, Vad äter ni till frukost? 
Jag blir jätteglad om ni lämnar kommentarer och berättar. Det är så intressesant att läsa vad ni tycker.

Hotellfrukost - Smögens Havsbad

Hotell frukosten på Smögens Havsbad


Kommentarer
Postat av: Emma Landrin

Åhh vad gott det ser ut!!



Jag åt 2 mackor med ost och skinka..så drack jag Te till för jag gillar inte kaffe.

2008-10-10 @ 00:27:39
Postat av: Mikael Bergman

Ser gott ut på bilden men smaklökarna säger ifrån, åtminstone för mig ;)

Bloggen ser kanon ut.

//Mike

2008-10-10 @ 19:35:39
Postat av: Nickiz

Kanske ska tillägga att det är;



Yoghurt +

annanas, mango och blåbär och pumpafrö.

2008-10-11 @ 00:58:42
URL: http://nickiz.blogg.se/life
Postat av: Jenny Svensson

Vad fina bilder!

Men det är som jag alltid sagt. Du ÄR hotellvärdinnan själv Vicktoria! Allt gott o fint man får när man är hos dig. Vad kul att resten av världen får se lite också. Ska du på H&V- Mässan gumman? Vi saknar dig ju! Vi ska dit på söndag om du vill me?

2008-10-11 @ 12:38:19
Postat av: Puffi

Ååh, din frukost ser sjukt god ut! Du borde lägga upp lite olika recept.. Jag älskar nämligen mat, speciellt med fräscha råvaror :P Jag älskar åxå avocado på mackan, det är sjukt gott!!



Ha en bra dag!



KRam!

2008-10-13 @ 19:22:20
URL: http://stylemma.blogg.se/
Postat av: Eliana

Idag var första gången jag var inne på din blogg...jag älskar den!!! Jag kommer tillbaka det lovar jag! Hur ofta uppdaterar du? Det verkar vara gansa ofta?

2008-10-17 @ 23:16:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0