Äta bör man annars dör man?

Jovisst stämmer det, men det finns också uttryck som tex.  "Du är vad du äter" och visst är det så, om du äter mycket skräpmat blir din kropp lite av en soptipp.

Men man måste väll kunna "unna sig"? 
(Jag måste bara lägga till här att "unna sig" är ett uttryck jag inte gillar...jag vet inte direkt varför? Kanske för att "vissa" i min omgivning bortförklarar sin dåliga hälsa och framförallt urjävliga (ursäkta uttrycket) matvanor med att de "unnar sig" dålig mat.)

Men ska det inte vara lite E X T R A njutning när man "unnar sig" något? Alltså något man fått längta lite efter
( och då menar jag inte längta som i 5minuter utan som iaf någon/ett par dagar).
Visst är det lite jobbigt när godis suget sätter in på en onsdag...men är det underbart att ääntligen få sätta tänderna i det där "lilla extra" efter att ha längtat ända till lördag.
 
Nu är inte G O D I S det mest hälsosamma man kan sätta i sig, men även om det inte skänker kroppen någon direkt nytta så kan det onekligen få "själen" att njuta. Det måste ju vara det  totala välmåendet som räknas i slutet. Både kropp och själ ska få sitt.

Men lever man på godis kan det ju inte vara så speciellt i längden?  (mitt blodsocker börjar bete sig oroligt här av bara tanken på att enbart leva på socker *skratt*)

Veckans Tv-tips: 

  • "Generation Fett"     -  Onsdag 22.00, TV3
  • "Du är vad du äter"  -  Torsdag 20.00, TV3


    Jag förklarar härmed "Life-bloggen" öppnad!
    Välkommen att kommentera.

Kommentarer
Postat av: Emma Landrin

Kul blogg, fortsätt skriv mer!

2008-10-09 @ 17:57:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0