Äcklig frukost? Chock and too sweet? ihh

  
Klicka för större bilder.

Idag gjorde jag misstaget och smaka på en kvargrömd yoghurt i min kyl....ville egentligen inte äta den utan bara smaka en sked. FY FAN vad sött. Jag trode jag skulle "trilla av pinn" och på morgonen är jag nog lite extra känslig...Fick en söt-chock och sött är inte menat i någon slags possitiv bemärkelse alls!! 

Vart inte sugen på frukost kan jag säga! Men efter en nån kopp kaffe så vart det en osötad macka med en 10% ig hårdost från "Allt om mat-Mässan"

Slisk yoghurten förde tankarna till en Karibisk katastrof frukost.......VI beställde "Bröd" och fick något winerbrödsliknande med äppelfyllning, glasyr och socker på. Aja...tänkte jag och öppnade flingpaketet som ändå verkade som ett säkert kort.
Flingor och russin...sockrade. Sockrade russin är lite att ta  i va? Till dessa fenomenala frukost delar fick vi bacon (som jag inte äter) och scrambled eggs (som jag inte heller äter....äggulan kan hoppa till sjöss!....struntar i om den är nyttig..den är inte god!)

Någonslags friterad potatiskaka, sötsliskig juice och en grillad tomat (till frukost? njaa hehe) ingick oxå.

Dagarna efter gick vi till frukostmatsalen och åt ja...allt man vill ha på sin tallrik. Gröt, frukter och bär, yoghurt, osötad musli, äggvite omelett och mycket annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0