Bloggdöd Jan-Oktober 2008

Det har hänt mycket sen jag skrev i bloggen sisst och jag ska försöka att uppdatera den och även börja använda den igen.
Min Styvbror 28 år gammal dog natten till min 25års-dag (i Juni, så det vart inget firande alls) och hela sommaren började dåligt.
Frammåt Juli började livet bli lite mer normalt igen och sommaren vart tillslut riktigt bra.

Jag spenderade 2 veckor till att segla runt i den Grekiska Ö-världen.Jag vill tillbaka dit NYSS. Friheten på en segelbåt är brutalt underbar! Inget smink, bara sol, turkosblått vatten, segling och Bikini hela dagarna. Huden, håret (med hjälp av Toni&Guy Balsam) och ja tillomed själen kändes silkesmjuk *skratt*

Dagen efter hemkomsten från Grekland kom Magnus ( För många mer känd som "Brorsan" hihi) och HANS pappa och hämtade mig och vi tog färgan över till Gotland och Visby där MIN pappa väntade med segelbåten (som han seglat dit med sina killkompisar tidigare under veckan)
Visby var även det toppen

På "efterfest" i Visby hamn, Stockholmsveckan
 

Sommaren avslutades med en tur till Smögen, Tylösand, Borås (jag var och tittade på bil där) och Skåne (Höllviken) Där faster och farbror har sitt landställe.

Det vart även en sen höstsegling i slutet av september som var underbar. Jag ska försöka lägga upp bilder och uppdatera så småning om.

Jag lever fortfarande även om bloggen vart tillsynes död sen Januari,

Proof of life:   (Jag vart vit-hårig av allt salt och sol i grekland.// Tant Vicktoria)

Hade ingen som kunde ta bilden åt mig så jag fick ta den själv med mobilkameran.
Har jag sagt att jag önskar mig en "riktig" kamera.
Alltså systemkamera av något slag som inte är allt för klumpig.
Har ni några förslag på bra Kameror?
Vad ska jag köpa för någon?


Tänk vad fina bilder jag skulle kunna ta med en riktig kamera!! 

Har stökat lite i köket på senaste. Chokladkladdis-muffins och "Havtornsbröd" . Brödet vart förvånandsvärt gott och både mamma och pappa önskar påfyllning. Även jag tyckte att det var otroligt gott. Det hela var en chansning då jag hade en burk ekologisk havtorn som jag inte vistse riktigt vad jag skulle göra med. och jag hade aldrig vågat fantisera om att det skulle bli så gott. Är det kanske någon som har andra recept med havtorn?

 Bilderna är tagna med Mobil-kameran. Sött, ska se Sött ut!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback