Lördagsgodis - Smoothies


Hej kära vänner! Vet att jag vart dålig med bloggandet på senaste..ska försöka bätta mig. Här kommer mina lördags-smoothies iaf för den som är sugen på lite "lördagsgodis" av den nyttigare varianten innehåller dessa: 
Alpro soy Naturell/ (Valfri Yoghurt )(0,5dl)
cocosmjölk light 3-4msk.
Annanas (färsk) 2skivor
Kiwi 2st
Litchefrukter 4st
Sharonfrukt 0,5st
En bit äpple
En halv banan.

fryser in sojadryck lr minimjölk som iskuber som man kan ha i oxå. Sen ner i mixern...wroooom wrooom och klart! Smaskens och mycke nyttigare än alla färgämnen transfetter och socker slisk ni får i er annars!
Trevlig helg!
smooties1


Kommentarer
Postat av: Kapten

oooja! den där måste jag fixa.. smoothies på dig fröken!

2007-01-14 @ 11:03:47
Postat av: Ingela

Är det här receptet för två portioner?

2007-01-15 @ 14:09:31
Postat av: Nickiz

Det blev 2,5 glas totalt. Godast är troligvis med vanlig yoghurt om man inte är allergisk eller liknande. Tror vanilj yoghurt kan bli smaskens. Frukten kan man ju variera på alla möjliga olika sätt. Sen beror det juh på vad man vill ha ut av sin smoothie.

SKa man va lite hälso-freak:ig så plandar man i lite proteinpulver i valfri smak eller kesella för att höja proteinhalten och är man laktosintolerant så är ju soja produkterna toppen.

Själv är jag inne på soja-produkterna just nu pga att jag undersöker olika faktorer,påståenden och självklart en utvärdering av produkterna till min hemsida. Så just nu har VIcktoria MJölkförbud utfärdat av sig själv..ska "Låtsas" vara laktos intollerant nån vecka till nu o jag kan säga de börjar bli jobbigt. Vissa plågar sig med "Bantnings-dieter" jag plågar mig med laktosfri-dieten *Skratt*

Postat av: Lina

Fina :)

2008-03-03 @ 11:14:41
URL: http://linaboman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback