Måndag morgon..




DSC00188SBCDSC00190
1.Frukost = Rågbröd (utan äckligt smör såklart) Lax, Ruccola, Tomat och lite örtkrydda) Kaffe+lite mjölk
2.Mellanmål =Shapy Fitness Meal + en kopp med jordgubbar *mums*
3. Lunch= Chili/cayenne Marinerad Kycklingfile(i bitar), Brysselkål, Morötter samt Biff-tomat.

Men vi börjar med söndagen, jag vaknade...seg..igen...dock inte bakis denna gång då lördagen bestod av film och krabba till middag. Hasa mig ut en liiiten kort ynklig morgonpromenad runt närliggande kvarter innan jag gick hem duscha o bytte till "arbetskläder" alltså högklackat kostymbyxor och mörkbrun stickad lite tjockare polo-tröja *burr* börjar bli kallt nu.

Jobbet flöt på som vanligt och jag hann skriva några artiklar till hemsidan mellan kunderna. Åkte hem...handlade på VI Högdalen först. När jag kom hem bakade jag " Protein Muffins" Receptet kommer jag lägga i recept registret på min kostsida sen. Men de innehåller bland annat: Äggvita, Proteinpulver, Lätt-kesälla och Dinkelmjöl.

Läs SugerPies blogginlägg om mina muffins på följande länk;
http://ladivasugarpie.blogspot.com/2006/10/gemigmuffins.html  
Gumman! Vi bakar massor med proteinmuffins, går promenader och lagar bra mat när du kommer till sthlm o hälsar på! *lovar*
 
Har skänkt bort så mycket bröd till nära och kära på senaste så det börjar redan bli dags att baka nytt. Ska prova ett nytt recept som jag ska modifiera lite för nyttigare resultat. Men tror jag ska göra nån variant av nyttiga Scones. Blir de bra lägger jag ut recepten sen såklart.

Så efter muffinsbaket vart det en Fajitas med kyckling, ruccola,gurka,tomat, toppad med lite kesella och lite sweetchili. Skivade även ner ett par feferonisar.

Sen vart det till att göra matlådor av resten, en dammsugning  och en maskin tvätt lyckades jag också åstadkomma. Så jag får väll Vika tvätten och torka/moppa golvet ikväll då.

Skrev nog 1 till artikel iaf när jag var hemma innan det vart läggdags runt 12.30 vilket är på tok! försent eftersom klockan ringde 06.30

Måndagen alltså:
06.30 Mobil-väckarklockan tjuter till med Escadas "wouldnt it be good"
Vicktoria hasar sig upp hälsar på ödlan i vanlig ordning och skuttar in i duschen.
Sen vart det en promenad Skanstull-sveavägen in till jobbet och ja...nu sitter jag här...1gata bakom sveavägen 100m från konserhuset och tittar ut genom fönstret på det gråa blöta plask-blask vädret som jag knatade hit i. Skönt att komma in i värmen och dricka sitt morgonkaffe o äta frukost =)
*jobba jobba jobba*

Nu är klockan 18 ocj vi har haft möte samt blev serverade middag bestående av en räk/majonäs/ägg/rågbrödmacka med smööör och en med rostbiff rågbröd m smör o nån annan gegga med rostad lök. Vad tycker vicktoria om detta? Jag lider av Smör och Majonäs förrakt! haha..men ja lyckades peta ut äggvitan salladsbladen och räkorna va väll hyfsat inrörda i majonäsen o ett rågbröd MED smör...fatta..Vicktoria åt smör! EWW men äta bör man..annars dör man har jag hört?! även om ja har ett par extra kilo så jag klarar mig nog iaf med blott ett snabbt fallande blodsocker. Nåja rostbiffen va toppen den klarade sig undn all sörja.

Nu ska jag fika lite med arbetskamraterna och avsluta det hela innan det blir hemgång..om det inte SPÖregnar blir det nog en promenad hem faktiskt.
Kan behövas efter majonäsen och smöret ;) haha usch.

SBC
Här jobbar jag!

Kommentarer
Postat av: Angel

mer bilder gumman tihi

Postat av: Nickiz

Kommer så fort det funkar att mms:a igen..ska maila dem o gnälla lite för det slutade funka förra veckan =/

Men lovar o fixa nya strax!

2006-10-23 @ 13:58:07
URL: http://nickiz.blogg.se
Postat av: Angel

Jaaaa äntligen nån mer som ussshar för smör tihi

2006-10-24 @ 12:36:29
URL: http://angelsmode.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback