Vinterjacka NYSS tack!

Tisdagen
jobbade jag till 19..sen gymnastik träning 19.30-22  och en promenad hem från träningen och ett stop på ica för o shoppa en yoghurt (primaliv m muusli i locket) så hemma strax efter 23.

Onsdagen
kom det välkända snökaoset men jag klarade mig ganska bra undan kalabaliken så nöjd o glad o hemma lite tidigare än vanligt så ringde linda precis när ja kom hem  vid 17 o ville komma förbi o det fick hon såklart, Så vi satt o prata o drack Cola-light ett par timmar innan hon vågade sig ut för att bege sig hemmåt. 

Då va klockan ca 21 så ja passade på att baka nya mackor och dammsuga innan jag gick o la mig.  Fick juh trött som en klubbad säl snällt bädda sängen innan ja kunde sova i den för ja tvättat sängkläderna. Det va hårt!  Men ja lyckades få till lakan täcke och 1 av 4kuddar fick örngott på sig.

Jo ja va o shoppa lite en sväng påvägen hem från jobbet oxå...ett linne ett hårspänne och 2hprnplar..de matcha varandra. en ögonskugga (använder juh aldrig sån sp ja vet inte varför ja köpte den) men den va lie guldfärgad...inte så stark/tydlig utan ganska ljust o svagt guldgittrig.. o 3par strumpor eftersom tvättmaskinen äter upp strumpor på löpande band.

Torsdag
Ett rejält Cardiopass på gymmet o självklart va tjejen som alllltid står o trampar på trappmaskinen där.
Ställde mig på den brevid henne  hälsade och vi skratta lite båda 2 åt att vi alltid ALLTID står där när den andra kommer.. Så vi prata under resten av hennes tid sen läste ja tidningen under mina resterande 40minutrar. Idag är jag lite trött/seg...kramgo mysig ...frusen....kelig... 

Tror förresten att snön gör mig lite knäpp! Jag är inte på sånt här myshumör i vanliga fall.. jag är tjejen som definierar det bästa med singel livet med att: Ha hela sängen för sig själv måste va det bästa...sova tvärs över sängen..inge som håller fast en ...är varm/svettig o har massa hårvax som kletas ut över mina kuddar.ihhh nej jag är GLAD! att jag är singel! hehe

I måndags var det nagelteknologen som fick besök av mig...och imorgon ska ja till Johanna o klippa mig o kanske tona några slingor lr nått...får hoppas hon tar de lite lugnare den här gången..sisst jag va där såg jag ut som en bimbo-blekt blondin när ja gick därifrån...rena skräckscenariot. Jag hade ju dessutom färgat ögonbryna dagen innan *skratt* Men hon är extreeemt hyperblondblekt sjäv så hon tycker de e fint så..hehe vi ska dra ner på johanna-faktorn den här gången...om ja lyckas får ni veta imorgon. o hur korthårig jag vart oxå...hon har nämligen lite synfel mellan 1cm o 1 dm.

Ha det så bra i snööyran nu!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback